İmam Hatiplerde Okuyanlar Pişman

YKS’nin bu yılki oturumlarına ilişkin değerlendirme raporu ÖSYM tarafından hafta sonu yayımlandı.

Rapora göre;
📌 Öğrencilerin %24’ü, fen bilimlerinde hiçbir soruya doğru yanıt veremedi.
📌 399 bin öğrenci matematikten sıfır çekti.
📌 En başarısız lise grubu yine imam hatip liseleri oldu.

Çok değil 3,5 ay geriye gidelim…
Ensar Vakfı’na bağlı “Değerler Eğitimi Merkezi”nce geçtiğimiz Ağustos ayının ortalarında kamuoyu ile paylaşılan araştırma raporunda, öğrencilerin İHL’leri tercih etme nedenleri, İHL’lerden beklentileri ve memnuniyet düzeyleri ile ilgili bulgulara yer verilmişti.

Açıklanan bulgulara göre;
İHL’ye yönelik araştırma kapsamında görüşülen öğrencilerin sadece %38’i “Burada okumayı kendim seçtim” demişti. Öğrencilerin %51’i ailesi istediği için imam hatibi tercih ettiğini belirtirken %73’ü, ikinci bir şansı olsa başka bir okul türünü tercih ettiğini beyan etmişti.

Kuruluş amacı, “Din adamı yetiştirmek” olan İHL’leri tercih edilme nedeninde bu amacın hiç etkisi olmadığı da araştırma sonuçlarına yansımıştı.. Araştırmaya katılan ve “İHL’de öğrenim görüp din görevlisi ya da ilahiyatçı olmak istiyorum” diyenlerin oranı ise %17’de kalmıştı.

Sonuç olarak; AKP tipi muhafazakarların iktidarında İHL’lerde okuyanların “pişman” olduğu ortaya çıkmıştır.

Ben de bir İHL’li olarak, bir İHL’le açmakla övünen Cumhurbaşkanı tarafından 18 yılda, İHL’lerin eğitim kalitesinin ve değerinin sıfıra düşürülmesinden üzüntü duyuyorum.

Vesselam…
Sadi Özgül

Yorum bırakın